Smerf Maruda Smerf Maruda
720
BLOG

Przyczyny katastrofy samolotu prezydenckiego w Smoleńsku cz. III

Smerf Maruda Smerf Maruda Polityka Obserwuj notkę 1

 

Artykuł warty zacytownia a najlepiej

przeczytania w całości.

http://www.altair.com.pl/start-4439

 

"

Człowiek niebezpieczny dla państwa

Żadne obce służby specjalne ani armie nie potrafiłyby w ciągu 2 lat doprowadzić do śmierci tylu ważnych dla funkcjonowania Polski osób, ile zginęło w wyniku katastrof w polskim lotnictwie wojskowym. Takich strat w tym zakresie nasz kraj nie poniósł nawet w wyniku klęski w wojnie obronnej we wrześniu 1939.

A może to wszystko nie przypadek?

 

  121 ofiar MON Bogdana Klicha

Tomasz Hypki

W okresie ponad   2 lat rządów Bogdana Klicha w MON w katastrofach lotniczych   niezwiązanych z wykonywaniem zadań bojowych zginęło 121 osób, w tym dwaj   Prezydenci RP i najwyżsi rangą dowódcy. Ilu ludzi jeszcze zginie, zanim   Klich opuści MON?

...

Rok temu media opublikowały informacje o problemach ze szkoleniem   polskich pilotów wojskowych. Na podstawie dokumentów z Sił Powietrznych   i Marynarki Wojennej opisały, że brakuje paliwa, instruktorów,   odpowiednio wyposażonych samolotów, właściwie wszystkiego...

Po kilku tygodniach rozbił się kolejny samolot polskich Sił Zbrojnych –   An-28 Marynarki Wojennej. Znowu (wcześniej w C-295M pod Mirosławcem i w   Mi-24D pod Toruniem) zginęli ludzie. Gdy padały pytania o przyczyny tej   czarnej serii, oficjalne stanowisko MON, SG, SP i MW okazywało się takie   samo – nie ma problemu. Paliwo się znajdzie, szkolenie było, jest   i będzie intensywne, piloci są znakomici, a w ogóle to nie wolno siać   defetyzmu...

23 stycznia 2008 podchodząc do lądowania na lotnisku w Mirosławcu rozbił   się samolot CASA C295M. Zginęli wszyscy znajdujący się na pokładzie –   20 osób ([url="http://www.altair.com.pl/start-815"]Pożegnanie lotników[/url]),   w tym wysocy rangą dowódcy Sił Powietrznych. Większość z nich wracała,   nomen-omen, z konferencji poświęconej bezpieczeństwu lotów. Była to   trzecia pod względem liczby ofiar katastrofa w historii polskiego   lotnictwa, a największa w polskim lotnictwie wojskowym...

27 lutego 2009 w czasie lotu treningowego pod Toruniem rozbił się   śmigłowiec Mi-24D.

Zginął jeden z członków załogi. Raport opisujący   przebieg tej katastrofy zawierał tyle kuriozalnych treści, że trudno   w to uwierzyć (]Woda zamiast szkolenia.   Cytat:Pilot nie włączył do startu reflektora pokładowego. O   konieczności jego użycia do startu przypomniał pilot operator, podając   komendę:Reflektor[i], na co dowódca odpowiedział: Spooko. Pilot   operator skwitował: Rozumiem...
Żeby było ciekawiej, pilot nie włączył odbiornika GPS, a sygnalizację   niebezpiecznej wysokości ustawił na 23 m. W zalesionym, pagórkowatym   terenie...


31 marca 2009 w locie treningowym rozbił się samolot An-28 Bryza 2-RF   należący do 28. eskadry lotniczej. Wszystkie 4 osoby znajdujące się na   pokładzie zginęły. Z raportu komisji badającej wypadek: [i]Załoga zajęła   DS. na kierunku 31 i bez uzyskania pozwolenia[/i] [sic[b]] [i]wykonała   start do strefy. [/i][...] [i]O godz. 16.34 pilot szkolony poinformował   krl APP o wykonanych czynnościach: [/i]688 wyłączyliśmy treningowo   silnik lewy w strefie nr 4. (...) [i]Po uzyskaniu zgody na lot   w kierunku drugiego zakrętu instruktor zaproponował uruchomienie   silnika:[/i] - To co, uruchomimy go? [i]Na co pilot odpowiedział:[/i] -   Ale to jest lądowanie z jednym silnikiem.!Tak jak poprzednim razem, z analizy przyczyn katastrofy nie  wyciągnięto   żadnych wniosków, realnie zmieniających sytuację  w szkoleniu lotniczym.   Nikt nie poniósł odpowiedzialności za  dopuszczenie do tak patologicznej   sytuacji.
...

Pilot An-28, który zginął w katastrofie, por. pil. Przemysław Dudzik,   pisał w czerwcu 2008 do Szefa Sztabu Generalnego WP: szkolenie do   uzyskania poszczególnych uprawnień do pełnienia obowiązków drugiego   pilota na samolocie An-28 (obejmujące 94 loty w czasie 39 godzin 10   minut) rozpocząłem w roku 2006 i nie zakończyłem do dnia dzisiejszego,   pomimo faktu, iż program szkolenia PSzL-2004 wyraźnie podkreśla w rozdz.   7 pkt. 4: [Całkowity proces szkolenia według ćwiczeń rozdziału   7 (szkolenie drugich pilotów) nie powinien trwać dłużej niż rok. Ponadto   często sprawuję jednocześnie funkcje oficera sekcji S-2 i S-3. Taka   nieefektywność wykorzystania oficera o specjalności pilot samolotu   wydaje mi się zupełnie niezrozumiała. [Zadania sztabowe mają   wyższy priorytet niż przygotowanie do lotów, szkolenie lotnicze, nie   wspominając już o poszerzaniu wiedzy lotniczej wymaganej m.in. przez   regulamin lotów RL-2006.

...
10 kwietnia 2010   przy podejściu do lądowania na lotnisku pod Smoleńskiem rozbił się   samolot Tu-154 Lux. Zginęło 96 osób znajdujących się na jego pokładzie,   w tym dwaj Prezydenci RP, wiele ważnych osobistości życia publicznego,   najwyżsi rangą dowódcy wojskowi, weterani walk o niepodległą Polskę,   osoby im towarzyszące i załoga samolotu.

Okoliczności katastrofy pod Smoleńskiem   przypominały lądowanie pod Mirosławcem. Mgła, niska podstawa chmur,   fatalne wyposażenie lotniska, samolot wyposażony inaczej niż wcześniej,   na pokładzie wielu ważnych dowódców, no i niczym nieuzasadnione   ryzykanctwo załogi. Choć komisje badające okoliczności katastrofy mają   przed sobą jeszcze wiele pracy, jedno można powiedzieć na pewno:   z tragicznej w skutkach katastrofy C295M w MON Bogdana Klicha nie   wyciągnięto żadnych wniosków. Mimo licznych zapowiedzi ministra i jego   generałów. Propaganda sukcesu (nie tylko dotycząca lotnictwa,3 wywiady Bogdana Klicha[/url]) przyniosła kolejną,   najtragiczniejszą do wyobrażenia w skutkach, katastrofę (piszemy o niej   w miarę pojawiających się informacji,


Poleca cały artykuł do przeczytania.


http://www.altair.com.pl/start-4439

Teraz kolej na wypadki na F-16 :(


Cz. II

http://smerfmaruda.salon24.pl/170467,przyczyny-katastrofy-samolotu-prezydenckiego-w-smolensku

cz. I

http://smerfmaruda.salon24.pl/170004,mozliwe-przyczyny-katastrofy-samolotu-prezydenckiego-w-smolensku

 

Moje filmy i relacje http://www.youtube.com/user/smerfustka i http://www.youtube.com/user/ustkamojaojczyzna http://ziemia-ustecka.pl http://www.pomorzebezcenzury.pl Relacja z wyborów samorządowych w Ustce http://www.ustka-mojamalaojczyzna.pl/wybory/wybory-samorzadowe-2010 .Najczęściej piszę na: http://forum.gp24.pl/ustka-f5/ i na swojej stronie WWW.USTKA-MOJAMALAOJCZYZNA.PL i nowej

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka